Japanese firm sets up elastomer plant in Brazil
การเติบโตด้านอุตสาหกรรมยานยนต์ในบราซิลเพิ่มสูงขึ้น ดึงดูดให้บริษัท Mitsubishi Chemical (Tokyo) แห่งญี่ปุ่นวางโครงการก็สร้างโรงงานผลิตอีลาสโตเมอร์ Thermorun (olefin-based thermoplastic elastomer) ขึ้นที่เมือง Atibaia รัฐ São Paulo ด้วยกำลังผลิต 4,600 ตัน/ปี โดยจะเริ่มโครงการในช่วงไตรมาสที่ 2 ของปี 2557
บริษัท Mitsubishi Chemical Polimeros de Desempenho Ltda จะเป็นผู้จัดระบบและควบคุมกระบวนการผลิตทั้งหมดในโรงงานซึ่งถือหุ้นโดย Mitsubishi Chemical 99% และอีก 1% ถือหุ้นโดยบริษัทลูกของ Mitsubishi ในอเมริกาที่มีชื่อว่า Mitsubishi Chemical Performance Polymers Inc.
ปี 2555 ประเทศบราซิลมีปริมาณการผลิตรถยนต์นั่งโดยสารและรถยนต์ขนาดเล็กเป็นจำนวน 3.34 ล้านหน่วย ซึ่งลดลง 1.9% จากปีก่อนหน้า แต่ถึงกระนั้นอุตสาหกรรมในบราซิลก็มีแนวโน้มดีขึ้น เพราะช่วงเดือนแรกของปีนี้มียอดการส่งออกรถยนต์สูงขึ้นเมื่อเทียบกับต้นปี 2555 คิดเป็น 31.9% และสูงกว่าช่วงปลายปี 2555 7.7% Roland Berger Strategy Consultants ประเทศเยอรมันนีคาดการณ์การขยายตัวของอุตสาหกรรมยานยนต์ของบราซิลในช่วงระหว่างปี 2554 - 2560 ไว้ในสองแนวทาง โดยแบบแรก (Conservative) คาดว่าบราซิลจะมีการยอดผลิตที่ 4.3 ล้านคันต่อปีคิดเป็นการขยายตัว 4% และแบบที่สอง (Optimistic) บราซิลจะมีการยอดผลิตที่ 5.8 ล้านคันต่อปี คิดเป็นอัตราขยายตัวที่ 9%
อุตสาหกรรมยานยนต์มีความสำคัญต่อบราซิลอย่างมาก มูลค่าอุตสาหกรรมยานยนต์ของบราซิลถือว่าเป็นอุตสาหกรรมขนาดใหญ่คิดเป็น 1 ใน 5 ของอุตสาหกรรมทั้งประเทศ โดย ณ ปัจจุบัน ผู้ผลิตรถยนต์ยี่ห้อ Fiat Volkswagen GM และ Ford ถือว่าเป็นผู้ผลิตรายใหญ่ในตลาดบราซิล ขณะเดียวกันก็เป็นคู่แข่งสำคัญของ Toyota และรถยนต์ยี่ห้อดังสัญชาติญี่ปุ่น ผู้ซึ่งเปิดโรงงานประกอบชิ้นส่วนแห่งที่สองในบราซิลเมื่อเดือนสิงหาคมที่ผ่านมาโดยมีกำลังผลิต 140,000 หน่วย ด้วยความคาดหวังว่าอีก 2 ปีนับจากนี้จะมียอดขายสูงขึ้นเป็นสองเท่าและอีก 10 ปีจะกลายเป็นผู้นำในตลาดบราซิลได้อย่างแน่นอน นอกจากนี้บริษัท Nissan ของญี่ปุ่นก็ได้ทุ่มลงทุนมหาศาลกับการสร้างโรงงานแห่งใหม่ในบราซิล ซึ่งมีกำลังผลิตสูงถึง 200,000 หน่วยต่อปี
Chasing demand from a growing automotive industry in Brazil, Japan's Mitsubishi Chemical (Tokyo) plans to construct a plant to manufacture its Thermorun olefin-based thermoplastic elastomer in the city of Atibaia, São Paulo State. The 4600-tonnes/yr facility is slated for start-up in the second quarter of 2014.
The plant will be operated by Mitsubishi Chemical Polimeros de Desempenho Ltda, owned 99% by Mitsubishi Chemical and 1% by its US-based affiliate Mitsubishi Chemical Performance Polymers Inc. (Greer, SC).
Brazil manufactured 3.34 million passenger cars and light commercial vehicles in 2012, which represented a 1.9% year-on-year decline. The industry has picked up, however, in the first month of this year, with shipments up 31.9% compared with January 2012 and 7.7% over December 2012. Roland Berger Strategy Consultants (Munich, Germany) forecasts two scenarios for growth in the market from 2011 through to 2017: a conservative estimate of 4% growth to reach 4.3 million vehicles; and an optimistic one of 9% growth to reach 5.8 million units.
The auto industry is important to Brazil, contributing around one-fifth of the country's overall industrial output. Fiat, Volkswagen AG, GM and Ford are currently the top four players in the Brazilian market but they face increases competition from the Japanese automakers such as Toyota, which opened its second assembly plant there in August last year. The automaker has combined assembly capacity of 140,000 units in Brazil, and aims to double its sales in Brazil within the next two years and become a leading player in the Brazilian market within the next 10 years. Nissan is also investing heavily in Brazil, with a new plant scheduled for completion in 2014 that will double its assembly capacity to 200,000 vehicles annually.
No comments:
Post a Comment